Edclaassens

Foto’s:
116

Over mijn reis

De Route des Grandes Alpes is een 650 kilometer lange route door de Franse Alpen. Deze fietstrip loopt van het meer van Genève naar de Middellandse Zee en bevat enkele van de hoogste en mooiste bergpassen in Europa. Op mijn racefiets met 5kg bepakking ga ik proberen deze uitdaging in 6-7 dagen te realiseren. Er liggen 14 cols en 15.000 hoogtemeters op mij te wachten. Ik vertrek op 4 juli naar de startplek in Thonon les Bains alwaar ik een dag later op de fiets stap om uiterlijk zaterdag 11 juli aan te komen in Menton aan de Middellandse Zee. Ik zal overnachten in hotels, gites en chambre d´hotes. Logistiek heb ik het geluk dat ik mee kan reizen met Henri en Angela. Zij brengen me naar de start om vervolgens hun fietsvakantie te vieren rondom de Alpe d'Huez. Ik zie ze nog op de Galibier en ze komen me ophalen bij mijn finish in Menton. Omdat we toch in de "buurt" van de Mont Ventoux zijn sluiten we daar op zondag onze fietsvakanties af. Maandag 13 juli gaan we weer huiswaarts.