Bloed, zweet en .......

7 juli 2015 - Saint-Michel-de-Maurienne, Frankrijk

Wat een dag vandaag. Afzien maar uiteindelijk ook trots.
Begon al met een slechte nacht. Heel erg warm op de kamer en ramen open zetten zorgde en voor weinig verkoeling en veel geluidsoverlast vanuit de straat.
Vanmorgen geen fit gevoel en moeten beginnen aan de I'seran met nog 34km klimmen te gaan helpt dan ook niet echt.
7.30u gestart en me voorgenomen allereerst naar val d'isere te klimmen. Hier zijn enkele relatief vlakke kms. Geen mooie klim tot daar. Drukke bergpas.
Vanaf val d'isere begint het mooie gedeelte met nog 15km te gaan. Vrij snel op de klim fiets ik twee mooie Italiaanse dames voorbij. Een van de dames gebruikt de volle breedte van de weg zoals mister Venlostormt in zijn beste alpe d'Huez dagen. Ik zie dat ze voor nog de ketting op het grote blad heeft liggen en in mijn beste Italiaanse wijs ik haar hierop. Tijd later kijk ik van boven naar beneden en zie in de verte een zwalkend iemand fietsen. Blijkbaar is mijn Italiaanse minder goed dan ik dacht.....
De klim gaat naar 2800 hoogte en is nergens echt steil maar vooral slopend door de belachelijke lengte. Boven is het maar 25 graden en er staat veel wind. Ik merk het vooral in de afdaling. Mijn bagage bag zwalk heen en weer en ik moet zeer allert afdalen. Zeker ook omdat er gapende afgronden zijn.
Net na de middag ga ik een hapje eten. Ik merk dat ik door de hitte slecht kan eten. Toch maar proberen een pasta naar binnen te werken en dat lukt wonderwel goed.
Ik heb nog bijna 60km te gaan naar valloire. Opnieuw echter overvalt de hitte me. 40 graden geeft de garmin aan. Het zuigt heel veel energie weg. Het gaat veelal vals plat naar beneden met af en toe klimwerk. Een warme tegenwind zorgt er voor dat ik toch moet blijven werken. Ik ben nu echt in gevecht met me zelf. Ik besluit de telegraphe naar valloire niet meer te doen en te overnachten aan de voet van deze col. Dit zorgt mentaal voor wat rust. Na 107km en ruim 2000hm bereik ik mijn eindstation en val in de armen van mijn logistieke matties. Op zoek naar een hotel kom ik uit bij een min 2 sterren krot. Geen wifi en aan een drukke straat. Andere opties zijn er helaas niet en ik besluit deze te nemen. Prijs is conform gebrek aan comfort. Inmiddels door het bed gezakt. Zit ook in de prijs.....Hoort bij het avontuur zullen we maar zeggen.
Henri en Angela hebben schone spullen bij zich en ik geef de was mee terug. Echt top dat zij dit zo voor me doen.
In Modane (startplek tour) bijgepraat en stevig gegeten.
Het was vandaag een stevig gevecht met mezelf. Maar ik heb overwonnen en dat voelt goed. Per dag maar kijken wat kan. Morgen de iig de telegraphe en Galibier. 307km van de 645km er op zitten.

1. Josine:
    7 juli 2015
    Heee, volgens mij begin ik een opmaat naar meer te ontdekken:-) avontuur afzien genieten sporten grenzen verleggen, dat smaakt naar meer! Voor je het weet wil je mij routekaarten uit Sri Lanka. Spreken ze trouwens beter engels dan in frankrijk haha. Echter 6 weken vrij moet je nu nog maar geregled krijgen :-p heel veel succes met de tweede helft. Petje af voor de prestatie. En erg leuk om mee te lezen. Hou je goed!
  2. Guido en Dianne:
    7 juli 2015
    He Ed, Wat een geweldige prestatie tot dusver! Erg leuk om je verslag te lezen en foto's te zien! Bijna op de helft. Heel veel succes de komende 338 km en vooral ook genieten van de omgeving ondanks de enorme fysieke inspanning die je levert in deze hitte. Pas goed op jezelf!
  3. Imke:
    Super Ed.
    Erg leuk om elke dag je verhalen te lezen!
    Wat een prestatie al tot nu toe.
    Heel veel succes en natuurlijk ook veel plezier en geniet ervan!
  4. René Verhaeg:
    Hey Ed,

Mooi om je zo te kunnen volgen met je uitdaging. Wat een topprestatie en geweldig om te lezen!
    Succes en pas goed op jezelf!
    Sportieve groeten
    René
  5. Guido:
    8 juli 2015
    pure Heroïek Ed. Met een hoofdletter H.
    Klasse!!!
  6. Wendel:
    8 juli 2015
    Potverdikke.. wat unne veldslaag op alle gebiede! Hiel veul respect en ik wuif van heej oet wal wat met de weier.
    De verhale waere steeds kleurrieker en dan ken ik mich veurstelle dat ut in ut ech hiel heftig is! Succes!!!
  7. Sjaak van Enckevort:
    Hoi Ed,
    Goede beslissing om in te korten. Maak er geen hel van!
    Ik vond vooraf al, dat het aantal etappes te weinig was.
    Rit van 107 km en 2000 htmrs. is echt geen rustdag.
    Zeker met die hitte.
    Ik heb echt het idee dat je veel te weinig drinkt.
    Een lichaam heeft een goed gevulde "radiateur" nodig. Die moet koelen! Net als bij een auto! 6 glazen voor de rit. Je plast nog amper 1 glas vooraf hiervan uit.
    Toch weer in topdag, althans in mijn ogen! Head up!
    Groetjes Sjaak van Enckevort.