Voorbereiding

27 juni 2015 - Kronenberg, Nederland

Op zoek naar een sportieve uitdaging voor 2015 viel begin dit jaar mijn oog op een Facebook bericht van Eric Mijnster. Eric is een feel good fietser en blogger (zie http://www.gespletenasfalt.nl/). Hij gaf aan in 2015 voor de ultieme uitdaging te gaan: non stop de routes des grandes alpes fietsen. 650km, 14 alpencols en ruim 15.000 hoogtemeters van het meer van Geneve naar de Cote d'Azur (inmiddels heeft Eric deze waanzinnige uitdaging volbracht).

Na meer info ingewonnen te hebben over deze route kende ik geen enkele twijfel: deze uitdaging wil ik ook aan gaan, maar dan in een menselijke maat van 7 dagen (ik wil ook kunnen genieten....). Keuze is dan alleen of met een groep. Ook hier geen enkele twijfel: alleen! Deze uitdaging gaat me niet alleen sportief iets opleveren, maar ik ga ook de uitdaging met mezelf aan. Alleen dit doen is echt 'out of the box' voor me.

Inmiddels zit ik een week voor vertrek naar Thonon les Bains (startplek). Vanaf 5 juli stap ik op de fiets om op 11 juli in Menton aan te komen. De afgelopen maanden heb ik intensief toegeleefd naar deze uitdaging. Veel en hard getraind met ups en downs. De trainingsweek met de Veloclub op Gran Canaria medio april kende vele ups (letterlijk ook), maar ook mijn eerste echte valpartij op de fiets. Gelukkig "alleen" schaafwonden, hechtingen en een stijve nek. De echte down kwam echter een paar weken later. Een hardnekkig virus zorgde ervoor dat ik 3 weken amper heb kunnen trainen waardoor ik serieus ging twijfelen of ik 5 juli wel zou gaan halen. Gelukkig is alles goed gekomen mede door de deskundige begeleiding van inspanningsfysioloog Marcel. Marcel heeft via TrainingPeaks mijn trainingsschema's gemaakt en me in 4 weken tijd weer fit en fris gemaakt.

Naast trainen heb ik ook de tocht moeten voorbereiden. Gelukkig is er veel op internet te vinden over de routes de grandes alpes. De gps track heb ik van Eric gekregen (Peter heeft deze nog extra gecheckt), steun op de fiets heb ik vooral ook van "coach" Huub gekregen en Dre heeft me technische adviezen gegeven. Een zorgvuldig samengestelde paklijst zorgt voor 4/5kg bagage op de fiets (zie onderstaande foto's). Overnachtingen in hotels en/of B and B's liggen (behalve de eerste in Thonon les Bains) nog niet vast. En oh ja: Henri en Angela combineren hun fietsvakantie met mijn tocht. Ze zetten me af op de startplek en halen me ook op in Menton. Tussendoor zien we elkaar nog aan de voet van de Col de Galibier (derde dag). We sluiten samen af op de Mont Ventoux op zondag 12 juli.

Ik ben er klaar voor en heb er enorm veel zin in!

Bepakking open

Bepakking ingepakt

Bepakking fiets

1. Ruud:
    Ed,

Knappe uitdaging, petje af !!
    Veel succes en we gaan je volgen.

Gr. SH22
    (Ruud, Yvonne, Anouk en Maud)
    R
  2. Peter hoeijmakers:
    29 juni 2015
    Veel succes Ed je kunt het heb gezien in gran canaria.
  3. Hay keijsers:
    29 juni 2015
    Veel succes en pas op voor trottoir tegels
  4. Arjan:
    Thumbs Up!!! Succes Ed
  5. Tim:
    Heeeeeeeejjjjjjjjjj Edje,

Petje aaf vur dees oëtdaging. Suk6 , maar miër nag , hiel, hiel vuül plezeer !!!! :-)
  6. Marc Denessen:
    Hoi Ed,
    Ik wens je heel veel plezier en succes toe! Vergeet vooral niet te genieten!!
  7. Guido:
    1 juli 2015
    denk an ut gooje sjurt!!!! Suc6 mattie!
  8. Guido:
    1 juli 2015
    Suc6 mattie! Wn denk an ut gooje sjurt!
  9. Fons & Yvonne:
    1 juli 2015
    Succes Ed, we gaan je volgen!
  10. Huub F:
    1 juli 2015
    ketting strak houden dan ben je in een paar dagen aan de zee.
    Succes.
  11. Anne:
    1 juli 2015
    Heel veel plezier en succes gewenst Ed!! Leuk dat we je kunnen volgen...
  12. Dre Thijssen:
    1 juli 2015
    Ed, heel veel succes en je weet kom je er even niet uit (technisch) dan kun je altijd bellen.

Groet, Dré
  13. Hay keijsers:
    1 juli 2015
    Veel succes vanuit de dplomieten
  14. Marjan:
    1 juli 2015
    Goed bezig Ed! Wij volgen jou vol vertrouwen vanuit Nederland!!
  15. Rowell:
    Hè Ed, Respect!
    Veel succes, gaat je lukken.
    We zullen het met spanning volgen.

Groet,
    Sandra, Rowell en kids.
  16. Ed Wijnhoven:
    2 juli 2015
    Wat een uitdaging zeg!! Veel respect daarvoor.
    Heel veel succes en vooral; Enjoy!!
  17. Marjolijne:
    2 juli 2015
    In opperste concentratie, met de blik vooruit gericht, hoor je alleen het zoemen van je bandjes... Zoiets? Geniet en overwin!
  18. Baer en wil:
    3 juli 2015
    denk aan de km's maar ook aan het thuisfront.
  19. Gé en Inge:
    6 juli 2015
    Ed, heel veel succes met deze uitdaging, en vooral: geniet ervan!
  20. Yvonne Willems:
    7 juli 2015
    Ed,
    Succes!! Super gaaf dat je dit doet. Super uitdaging die zeker op jouw lijf is geschreven! Zet hem op. Ik wens je alle kracht en sterkte toe om de tour te volbrengen. Ik ben benieuwd wat je er van vond! Go for it!
  21. Frans en Anny:
    8 juli 2015
    9 juli
    Ed, wij volgen je,zijn enorm trots op onze neef!
    geniet op je fietsje!!!!!
  22. Baer en wil:
    10 juli 2015
    Hallo doordouwer.
    Na het zien van het debacle in de tour zijn wij toch blij dat we een echte expert in de familie hebben.Een tegeltje meer of minder maakt niet uit. Opstaan en doorgaan is je advies.
    Wat ik mij afvraag, is hoe jij s'morgens als je wakker word, tegen een berg opkijkt. Als een berg of weer eentje voor aan de zegekar. Ed , ik hoop dat je de laatste dagen net zoveel plezier beleefd als aan het begin. Daarna een goeie thuisreis en dat je veel mooie indrukken mee naar huis brengt.
    VENI VIDI VIETSI. of iets van die strekking.
    Ed. tot vlug in de familie gelederen.
    BAER + WIL.
  23. Ruud:
    10 juli 2015
    Goed gedaan buurman.
    Op naar je laatste km's en je expeditie loopt (fietst) ten einde.
    Genieten !!
  24. René Hoogers:
    11 juli 2015
    respect Ed!! je gaat het halen!